perjantai 4. tammikuuta 2019

Joululahjamyssy

En aikonut tänä vuonna neuloa yhtään joululahjaa, mutta sitten kuitenkin tuli lopussa puikoille kiirus. Tässä yksi lahja, jonka sai nuorempi vävykokelas.

https://c2.staticflickr.com/8/7824/31656499917_73a3cd1412_c.jpg
Malli: The Oslo Hat by PetiteKnit,
Maksullinen ohje Ravelryssa
Lanka:
Puffala Pupu-Puffa, väri Syyspupu,
40% merino, 40% angora, 20% nylon
450 m/100 g

Puikot
:
pyörö nro 3,5

Koko: 88 s
Menekki: 102 g
Neulottu kaksinkertaisella langalla
Lisää kuvia Ravelryssa
 
Tämä ohje on ollut viime aikojen suosikkiohje Ravelryssa, sitä on neulottu paljon. Minäkin siihen törmäsin ja heti ajattelin, että siinäpä vasta sellainen peruspipo, joka on todella lämmin. Reunus on nimittäin kolminkertainen ja vielä tehtykin hyvin fiksusti.
 
https://c2.staticflickr.com/8/7923/32723283048_91e66dd366_c.jpg
 Tämän kanssa tuli siksi kiire, että kukaan lapsistamme ei viettänyt tänä vuonna joulua kanssamme, joten osa heistä kävi täällä sitten jo reilu viikko aikaisemmin. Osa vähän vielä aikaisemmin kuin luulin. Ehdin kuin ehdinkin silti saada tämän tyttären matkaan, ja myssy näytti hyvin lämmittävän vävykokelaan päätä joulun tienoilla Norjan tuulisissa maisemissa ja Kilpisjärven pakkasissa.

https://c2.staticflickr.com/8/7919/32723284278_e1b82d1b33_c.jpg
Lanka on ihanaakin ihanampaa, olen hillonnut näitä kahta vyyhtiä jo 7 vuotta, joten jo oli aikakin ottaa ne puikoille. Olin kerinytkin vyyhdit valmiiksi jotakin tarkoitusta varten, en enää muista mitä. Ja mikä parasta - lankaa jäi vielä toiseenkin myssyyn, ellen nyt sitten käytä niitä johonkin muuhun. Tämä vihreä on juuri se sävy, josta tykkään kovasti!

Huomisesta on tulossa mukava päivä. Lähikaupungissa Kouvolassa järjestetään "Uskallatko tulla Kouvolaan -neulemiitti". Minä uskallan - uskallatko sinä? 😊

Huomista jo kovasti odottaen,
Hepsi

8 kommenttia:

  1. Lämpöisen oloinen pipo. Kouvola-jutun huomasin kanssa, harmi kun olen töissä tämän viikonlopun. Jospa se järjestettäisiin muulloinkin.

    VastaaPoista
  2. Ihaana pipo. :) Ja mitä mitä, Kouvolassa, neulemiitti täällä?! En ole kuullutkaan, pöh, ja oon just tullu kipeeksi niin en pääsis vaikka nyt tiedänkin. :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kìitos! Ravelryn Kaheleista minäkin sen sattumalta bongasin. Harmi että oot kipeä etkä pääse. Pikaista paranemista!

      Poista
  3. Uskallan kyllä, mut olen töissä! Enkä ois osannu tulla, vaikka en oiskaan.
    Pipossa on toi reunuskin oikein hyvän näkönen, niin ei tuule läpi.
    Mikä ihme siinä on, että niitä joululahjoja pitää väsätä vasta viime tipassa. Olen miettiny samaa jo monena vuonna. Useimmiten olen tehny ton saman päätöksen, että en neulo nyt mitään ja sitten kuitenkin neulon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun lahjaneulomiseen vaikutti tyttären kysymys, että lahjojako neulot... No en neulonut, mut sit piti kiireesti aloittaa. =)

      Poista

Lämmin kiitos kommentistasi! =)