maanantai 1. elokuuta 2016

Minun festarihuivini

Painotettu sanaa "minun", sillä tämä ei ole se yhteisneulontafestarihuivi vaan ihan toinen.

https://c1.staticflickr.com/9/8635/28368115460_e573930328_b.jpg
Malli: Little Colonnade by Stephen West, Ravelryssa
Lanka: Schachenmayr Select Tahiti,
väri 7682 Hurricane
, 280 m/50 g,
99
% puuvilla, 1% polyester
Puikot
:
pyöröt nro 3
Koko:
mittaamatta, mutta sopiva!
Menekki: 100 g
 Reunassa tuttuun tapaan tuplapäättely

https://c1.staticflickr.com/9/8644/28035323844_36ef27572f_c.jpg
Aloitin tämän huivin, koska halusin saada valmiiksi jonkun Stephenin ohjeella tehdyn projektin, jonka voisin sitten kuvauttaa yhdessä hänen kanssaan neulefestareilla. Olen hänen ohjeillaan aiemmin neulonut yhdellä ohjeella usemmankin pipon ja yhden mysteerihuivin, mutta mikään noista töistä ei ole jäänyt minulle itselleni. Tämä jää, koska langan olen saanut äitienpäivälahjaksi kuopukseltani. 

https://c1.staticflickr.com/9/8743/28545478532_287a3f8a39_c.jpg
Lanka onkin aivan ihanaa ja juuri sopivaa kevyeen kesähuiviin, väritkin ovat juuri minun mieleeni. Olen jo huivia käyttänyt sekä neulefestareilla että Oulussa auringonpaahteessa suojaamaan olkapäitä auringolta. 

Mallia hieman muokkasin, koska ohjeen mukaan siitä olisi tullut liian pieni. Neuloin parin mallikerran verran lisää ja väleihin muutaman kerroksen ainaoikeaa. Ja sainhan minä huivin kuvautettua ihanaisen Stephenin kanssa, kiitos Katjulle kuvaamisesta!

https://c1.staticflickr.com/9/8896/28333250632_6684ac338b_c.jpg
Toisessa kuvassa kerron juuri Stephenille, keneltä olen langan saanut. Kuvaajana oli SeijaP, kuten seuraavassakin. Kiitos Seija!

https://c1.staticflickr.com/9/8753/28037445333_138206c1bf_c.jpg
Sitten vielä kokoonnuttiin yhteen kuvaan kaikki me, joilla oli mukana joku Stephenin ohjeella neulottu huivi. Meitä oli paljon, tässä vain osa, mutta ilo oli ylimmillään! Löydätkö minut joukosta?

https://c1.staticflickr.com/9/8194/28575150561_7e33bb1f77_b.jpg

 Mukavaa elokuun ensimmäisen päivän jatkoa sinulle!
Minulle ja miehelleni se oli suuri päivä 35 vuotta sitten ja on se vielä tänäänkin.♥

Hepsi

14 kommenttia:

  1. Stephenin huivit ovat niin kauniita ja kaunis om tämä sinunkin huivisi. Itse en raaski noita ohjeita ostaa kun englannin taitoni on niin surkea.
    Paljon onnea 35-merkkipäivän johdosta ♥

    VastaaPoista
  2. LÖysin heti kuvasta. Tää onkin kiva huivi, ei ole niin westimäinen kuin moni muu huivi. Hienoa ku sait nuo kuvat, on ne kivat muistot sitt kiikkustuolisa.
    Eloisaa elokuuta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Kristiina! Nyt onkin elokuu jo pitkällä ja työtkin alkaneet!

      Poista
  3. Kiitos raportoinnista. Toivottavasti festrit järjestetään uudelleen, jotta pääsen mukaan.

    VastaaPoista
  4. Vaude, ihana versio :) Ei olisi ihan heti Steppe sedän huiviksi hoksannut :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Niina! Totta, tää on aika maltillinen! ;)

      Poista
  5. Kyllä se on kaunis tuo sinun huivisi. Huivikuvasta pongattu sinut ja toisesta kuvasta tulee hyvälle tuulelle kun katsoo sinun ilmettä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tuula! Hyvä kun sain sinut hyvälle tuulelle! =)

      Poista

Lämmin kiitos kommentistasi! =)